Jak mówić, żeby nas słuchano? Nauczyciele i wykładowca akademicki w poszukiwaniu wspólnych rozwiązań
W naszym programie uczestniczą również nauczyciele klas o profilu biologiczno-chemicznym oraz medycznym. Tym razem goście mieli okazję porozmawiać z prof. Krzysztofem Narkiewiczem, kierownikiem Katedry i Kliniki Nadciśnienia Tętniczego i Diabetologii. Spotkanie było okazją nie tylko do wymiany doświadczeń z zakresu warsztatu dydaktycznego, ale też wspólnego namysłu nad tym, w jaki sposób nauczyciele i wykładowcy mogą współpracować, aby stworzyć jak najlepsze środowisko do rozwoju dla utalentowanych młodych ludzi. Profesor podzielił się także z uczestniczkami najnowszą wiedzą na temat schorzeń cywilizacyjnych, które dotykają coraz młodszych osób i zwrócił uwagę na rolę profilaktyki w ich zapobieganiu.
Kolejnego dnia warsztaty dla nauczycieli przeprowadziła Karolina Bąk – ekspertka w zakresie komunikacji bez przemocy (nonviolent communication). Wspólnie z nauczycielami pracowała nad rozwiązaniami, które pomagają wyeliminować konflikty spowodowane nieumiejętną komunikacją. Uczestniczki testowały rozwiązania, dzięki którym konflikt może się zmienić w konstruktywną dyskusję, na której zyskują obie strony.