Dialog z nauczycielami

Dialog z nauczycielami

Wiedząc, jak ważną rolę w kształtowaniu młodego pokolenia odgrywają pedagodzy i jak duży mają wpływ na przyszłość edukacyjną uczniów, postanowiliśmy objąć naszym programem również tę grupę. Przygotowaliśmy cykl spotkań dla nauczycieli klas o profilu biologiczno-chemicznym oraz medycznym. Ich celem jest stworzenie przestrzeni dla wymiany doświadczeń między osobami zaangażowanymi w kształcenie przyszłych medyków, farmaceutów, biotechnologów na różnych jego poziomach – nauczycielami szkół średnich i wykładowcami akademickimi. Nauczycielom oferujemy również wsparcie metodyczne, aby dostarczyć im nowych pomysłów na realizację zajęć i popularyzację nauki.

Gościem pierwszego spotkania był prof. Bartosz Karaszewski, kierownik Katedry Neurologii i Kliniki Neurologii Dorosłych. Punktem wyjścia do późniejszej dyskusji na temat specyfiki studiów medycznych, możliwych ścieżek rozwoju dla absolwentów kierunku lekarskiego, a także wyzwań, jakie stoją przed systemem edukacyjnym w Polsce, był wykład prof. Karaszewskiego zatytułowany Lekarz: klinicysta i naukowiec, analityk i humanista?

Nauczyciele wzięli również udział w całodziennych warsztatach Nowoczesne nauczanie – wybrane metody w praktyce przygotowanych przez Alinę Guzik, ekspertkę w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi w edukacji, współtwórczynię kilkunastu edukacyjnych produktów cyfrowych oraz współautorkę przetłumaczonej na 6 języków Księgi Trendów w Edukacji.

Wierzymy, że dzięki naszym spotkaniom uda się nam stworzyć platformę sprzyjającą wymianie myśli i poszukiwaniu nowych formuł pracy z uczniami. Szkoła i uczelnia są ze sobą nierozerwalnie związane. Nauczyciele i wykładowcy akademiccy towarzyszą młodym ludziom nie tylko w zdobywaniu wiedzy, ale też odkrywaniu talentów i dokonywaniu wyborów dotyczących przyszłości. Im lepiej siebie poznają i zrozumieją, tym efekty ich współpracy będą lepsze.

Udostępnij ten film

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top