Dla nauczycieli

Ostatni rok przypomniał nam o znaczącej roli nauki, przede wszystkim medycyny i biotechnologii, dowiódł również dynamicznego tempa rozwoju tych obszarów wiedzy. Wiemy, że w każdej szkole jest wielu młodych pasjonatów, którzy już dziś myślą o swojej przyszłości. Wiemy również, że rozwój ich zainteresowań wspierają nauczyciele.

Chcemy pomóc nauczycielom w realizacji ich misji. Bo poszukiwanie to nasza wspólna pasja, a razem – możemy więcej.

Z początkiem roku szkolnego 2021/2022 rozpoczęliśmy cykl spotkań i warsztatów, które adresujemy do nauczycieli prowadzących zajęcia w klasach o profilu biologiczno-chemicznym, medycznym oraz pokrewnych.

25 września br. odbyło się spotkanie inauguracyjne, którego gościem był prof. Bartosz Karaszewski, kierownik Katedry Neurologii i Kliniki Neurologii Dorosłych. Przygotowany przez niego wykład – zatytułowany Lekarz: klinicysta i naukowiec, analityk i humanista? – był punktem wyjścia do dyskusji na temat specyfiki studiów medycznych, możliwych ścieżek rozwoju dla absolwentów kierunku lekarskiego, a także wyzwań, jakie stoją przed systemem edukacyjnym w Polsce.

Zachęcamy do obejrzenia!

Naszymi gośćmi będą m.in.:

prof. Miłosz Jaguszewski

prezes Klubu 30 Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, laureat wielu nagród naukowych, m.in. stypendysta Foundation for Cardiovascular Research Zurich Heart House Uniwersytetu w Zurychu. W czasach studenckich przewodniczący Studenckiego Towarzystwa Naukowego GUMed, obecnie jego opiekun naukowy, twórca programu rozwojowego dla studentów Young Sciencist Program, od wielu lat wspiera studentów zainteresowanych wyborem ścieżki naukowej.

Alina Guzik

entuzjastka nowych technologii w nauczaniu, współautorka przetłumaczonej na 6 języków Księgi Trendów w Edukacji (The Book of Trends in Education), a także twórczyni kilkunastu nagrodzonych produktów cyfrowych dla edukacji. Autorka koncepcji rozwiązań docenionych grantami przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Trener z zakresu nowoczesnych metod nauczania, active learning, grywalizacji w edukacji, metody design thinking i projektowania kursów e-learningowych. Główny specjalista ds. innowacji i rozwoju w Centrum Nowoczesnej Edukacji na Politechnice Gdańskiej.

prof. Krzysztof Narkiewicz

kierownik Kliniki Nadciśnienia Tętniczego i Diabetologii GUMed, współtwórca Centrum Medycyny Translacyjnej, członek korespondent Polskiej Akademii Nauk, członek Polskiej Akademii Umiejętności. Laureat wielu nagród naukowych, m.in. Nagrody Naukowej Miasta Gdańska im. Jana Heweliusza, Nagrody Gdańskiego Towarzystwa Naukowego, Nagrody Prezesa Rady Ministrów RP za wybitne osiągniecia naukowe. Prezes European Society of Hypertension w latach 2009-2011. Absolwent I Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku (1981).

Oktawia Gorzeńska

ekspertka ds. innowacji w edukacji. Absolwentka Leadership Academy for Poland. Wieloletnia dyrektorka szkoły z mocą zmieniania świata. Kierowała Gimnazjum nr 1 w Gdyni, tworzyła XVII LO oraz ZSO 8 w Gdyni. Twórczyni szkoły w chmurze oraz Flagowej Szkoły Microsoft. Członkini Rady Programowej, a także doradczyni dyrektorów w projekcie Szkoła dla Innowatora Ministerstwa Rozwoju, Przedsiębiorczości i Technologii oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej. Współinicjatorka ogólnopolskiego projektu społecznego nauczycieli lekcjewsieci.pl. Wspiera nauczycieli i dyrektorów w procesie budowania autorskiego warsztatu pracy oraz nowoczesnej szkoły.

prof. Bartosz Karaszewski

kierownik Katedry Neurologii i Kliniki Neurologii Dorosłych GUMed, był pierwszym przewodniczącym Akademii Młodych Uczonych Polskiej Akademii Nauk, jak również głównym ekspertem ds. udaru Ministerstwa Zdrowia. Twórca i pierwszy lider Global Health Group Global Young Academy. Odbył liczne stypendia w czołowych europejskich ośrodkach badawczych i naukowo-klinicznych. Sprawuje pieczę nad szkoleniem naukowców i klinicystów na różnych etapach kariery oraz studentów kierunków lekarskich w zakresie neurologii. Popularyzator nauki – prowadzi kanał Neuro-Nauka Prof. Bartosz Karaszewski na portalu Facebook.

Anna Konarzewska

nauczycielka z XIV LO w Gdańsku, autorka książki „Być (nie)zwykłym wychowawcą”. Należy do grupy „Superbelfrów RP” – nauczycieli, którzy uważają, że najważniejszym ogniwem w procesie nauczania młodego człowieka, jest uczący się wraz z nim nauczyciel – nauczyciel rozumiany jako przewodnik po świecie, a nie jako nieomylne źródło wiedzy. Prowadzi bloga ByćNauczycielem.blogspot.com i profil na Facebooku Być nauczycielem.

dr hab. Sławomir Wójcik

adiunkt Zakładu Anatomii i Neurobiologii GUMed, laureat konkursu Internationalization Stars 2019 organizowanego przez Fundację Edukacyjną „Perspektywy”. Angażuje się w działania mające na celu umiędzynarodowienie macierzystej Uczelni oraz nauki w Polsce. Obszar jego działań obejmuje m.in. promocję krajową i międzynarodową, rekrutację na studia polsko- i anglojęzyczne, dydaktykę na poziomie przygotowującym do studiów wyższych (współtwórca kursu PreMed). Kieruje Działem Rekrutacji GUMed. Jego praca naukowa skupia się wokół ustalania przyczyn i potencjalnych metod leczenia chorób neurozwyrodnieniowych i zaburzeń czynności mózgu wynikających z przyczyn naczyniowych.

Stanisław Borawski

pasjonat wiedzy, psycholog, wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Sopocie. Działa interdyscyplinarnie, na styku technologii i psychologii. Pracuje z grupami, ucząc umiejętności przydatnych w dzisiejszych dynamicznie zmieniających się czasach. Posiada certyfikat mediatora konfliktów cywilnych i gospodarczych oraz rówieśniczych. Z nauczycielami dzieli się wiedzą z zakresu psychologii motywacji, psychologii dobrostanu oraz technik zarządzania czasem.
Scroll to top